Een perfecte beursstand in 6 stappen

Bij het ontwerpen van de perfecte beursstand komt er meer bij kijken dan je denkt.
Het is een verhaal van drukbestanden, kwaliteitsvolle beelden, scherpe kleuren en een goede kennis van de klanten die jouw beursstand bezoeken.
Brandspot helpt je op weg met een aantal cruciale tips!

1.Keep it simple

De gouden regel! Op een beurs lopen mensen je zo voorbij. Het is dus een kunst om jouw boodschap te brengen in één duidelijk beeld dat mensen in één oogopslag kunnen herkennen en begrijpen. De benodigheden daarvoor zijn een duidelijke en beknopte tekst, en een beeld dat op je netvlies blijft hangen.

2. Gebruik relevante beelden van hoge resolutie

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Cliché? Ja, maar ook gewoon de waarheid! Als jouw banners wazig zijn, komt dat enorm onprofessioneel over op potentiële klanten. Je moet dus een afbeelding met een hoge resolutie kunnen aanleveren aan de ontwerper. Pluk ze niet gewoon van het internet, want de kwaliteit van die foto’s volstaat vaak niet. Een fotograaf inhuren om sterke beelden te maken is een goede investering op de lange termijn!

Verder dient het ontwerp best opgemaakt te worden in een vectorieel programma. Is dit niet jouw expertise? Dan laat je je best bijstaan door een graficus.

3. Zorg dat je banners vragen beantwoorden

Wie al eens op een beursstand gestaan heeft, weet dat bezoekers wel eens de neiging hebben om dezelfde vragen te stellen. Wees efficiënt: zorg ervoor dat je in een paar bulletpoints opsomt waar jouw zaak voor staat en wat je doet! Denk hier op voorhand goed over na, anders verlies je veel tijd met in herhaling te vallen.  Als je specifiekere vragen op je bord krijgt, kan je salesteam makkelijker op maat van de prospect antwoorden en verlies je minder tijd.

4. Plaats je bedrijf in the picture

Voeg een duidelijke branding van je naam toe. Dat betekent: zorg ervoor dat je logo groot genoeg geplaatst is en dat je huisstijl herkenbaar is. Vergeet ook geen schijnbaar ‘simpele’ dingen zoals een website, een e-mailadres en een telefoonnummer. Veel prospecten zullen misschien geen zin hebben in een praatje, maar willen je misschien wel na de beurs nog willen contacteren. Zorg ervoor dat ze dat kunnen. Ben je aanwezig op social media? Zorg er dan voor dat dat ook gezien wordt.

5. Kleur

Kleuren kiezen is cruciaal. Net zoals je er goed over nadenkt in welke kleur je een huis schildert of een auto kiest, moet je ook over de kleuren van jouw communicatie goed nadenken. Kleuren roepen namelijk bewust en onbewust allerlei associaties op. Een voorbeeld? Als een onbekende start-up voor het eerst exposeert op een evenement, dan zou die best heldere kleuren zoals rood, oranje of geel gebruiken om de aandacht te trekken. Een meer gevestigd bedrijf kan dan weer kiezen voor kalmerende, gezaghebbende kleuren (zoals blauw of groen) wat op zijn beurt weer iets professioneler en ervaren overkomt.

6. Eigen Brand Bible

Als je al werkt met een communicatiepartner, zal die jou een “Brand Bible” geven met een vooraf bepaalde huisstijl en kleuren.Een Brand Bible geeft je merk een consistente merkidentiteit, waardoor het makkelijk herkenbaar wordt. Zo’n Brand Bible kan je dan toepassen in je ontwerp voor je beursstand. Brandspot kan op basis van deze Brand Bible voor jou makkelijk het juiste ontwerp helpen opmaken.
 

Wil jij graag hulp bij het opmaken van een ontwerp? Dan kan je beroep doen op onze ervaring en op ons grafisch team. Brandspot geeft advies en kan zelfs het hele ontwerp voor u uit handen nemen! Contacteer ons nu!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Info titel

Testje test.